Vigyázz! Pikachuék bárhol ott lehetnek!
2016. július 22. írta: thejaszaic

Vigyázz! Pikachuék bárhol ott lehetnek!

Na: - magam soha nem játszom. Úgy értem: -számítógépen, vagy mobilon például. Nagyon semmit. Sem a régi, sem pedig az új játékok nem vonzanak. De beszéljünk érthetően: - most a Pokémon Go-ról, az új őrületről csevegnék veled, kedves olvasóm.  Annak, hogy nem játszom valószínűleg nagyon sok oka lehet, bár azt hiszem az a legerősebb indok, hogy már a rajzfilm sem érdekelt különösebben, mert már a műfaja is rendkívül idegen volt a számomra, illetve a számítógéppel játszható játékok egyáltalán nem kötöttek, nem kötnek le. Ez valahogy így alakult, mert amikor -bármikor korábban- megpróbáltam -bármit- játszani, a játék nagyjából az egy perc és az egy másodperc közti intervallumokban tudta magára vonni a figyelmemet. Ez van. Különösebben nem idegeskedem ez miatt.

A rajzfilmből is pusztán annyi maradt meg nekem, hogy gyerekeknek tűnő szereplők jöttek-mentek ide, oda és volt velük egy Pikachu nevű, nagyjából tacskó méretű sárga kis görcs, aki beszélni ugyan nem tudott, de mindig jól kifejezte az érzelmeit azzal, hogy kutyaként morogva, összeszorított foggal áramot vezetett bárkibe, aki beszólt neki. Emberbe, más pokémonba, a 4-es 6-os villamosba, akármibe. Mindegy is. Asszem'.

Mindazonáltal -mert manapság ez folyik a csapból is- már nem lehet elmenni a Pokémon Go Láz! mellett csak úgy. Az erről szóló és már a mainstream médiát is meghódító hírdömping, valamint egy tegnapi virtuális és egy ma hajnalban folytatott valódi beszélgetés keltette gondolathegyet 'kell most' kiírnom magamból!

idegen pokémon go hülyejáték

Gondoltam ám mindenkire, mer' én ilyen jófaszi' vagyok ám. Így azoknak -biztosan vannak ilyenek rajtam kívül is-, akiknek fingjuk nincs az egészről elmondom (az én infóim is csak ma reggeltől korrektek), hogy a Pokémon Go  egy bárki által okostelefonra letölthető olyan alkalmazás, amely a regisztráció és a megnyitás után ad egy darab pokémont meg néhány pokélabdát (micsoda hülyeség), majd a már azonosított felhasználó tartózkodási helyét, a bekapcsolt GPS segítségével meghatározva megmutatja számára, hogy lokálisan merre vannak a pokémonok, akikre ezek után ún.: pokélabdával lehet vadászni (le kell dobni a labdával, gyűjteni kell 'őket').

Persze vannak akadályok. A labda fogy, újakat kell szerezni, meg-meg-meg, illetve a játék on-line és csoportos jellegénél fogva előfordulhat az is, hogy amikor a játék meghatároz egy konkrét helyet, ahol több pokémon is lehet, akkor azt veszed észre, hogy odamész -mert akkora király vagy-, de nem te leszel az első, hanem maga előtt tartott mobillal felfegyverkezve ugyanott lebzsel nyolc-tíz másik felhasználó is. Mondjuk egy szökőkútnál. Mondjuk hajnali háromkor. (Gondolom kapkodják is a fejüket szegény rendőrjárőrök rendesen.)

A kapott kép szinte valóságos, hiszen amikor egy konkrét állat (vagy mi) kerül a látóteredbe (mármint egy levadászható, begyűjthető pokémon), akkor a telefon kamera üzemmódra vált, és ott ugrál előtted a kis rohadék a valódi háttérben, amíg hozzá nem baszol egy labdát.

idegen pokémon go hülyejáték

Ám most, hogy már tudsz mindent, rá is térnék a lényegre. Ugyanis ezt is elképzeltem. Mert -és ez a jelenségről szóló hírekből is kitűnik- az nem mindig jó sőt, kissé ijesztő, ha egy az egész világra kiterjedő virtuális jelenség összekeveredik a valódi világgal. Mondjuk lassan ez a különbség elmosódni látszik, ez ébresztett bennem fura gondolatokat:

Hajnali fél kettő múlt három perccel. Az Alagútban még csak gyors lépésekre volt szükség, de Clark Ádám tértől már futnom kellett. Valami paraszt durván rám dudált, így a körforgalom virágágyásaiban majdnem pofára estem. Persze. Majd az úton futok nem?! Hogy meglépjen a kis rohadék!  De a kis sárga nyomorúság sem várt meg, simán felszaladt a Lánchídra. Én meg utána. El is képzeltem, hogy mi lesz, ha beleugrik a Dunába, de nem tette, viszont már Pesten, a Nádor utcába befordulva eltűnt előlem.

"Arohadt'.." - gondoltam, harmadik órája üldözöm, most meg lelép. Pokélabdám meg semmi, igaz megtettem már vagy tíz kilométert, arra majd csak jár néhány. Elkapom, ha beledöglök is! A Nádoron (nem egy hosszú utca), sehol nem volt, nem tehettem mást, minthogy végigfutottam rajta, hátha a Parlament környékén még előkerül. A Kossuth téren azonban komolyabb tülekedésbe 'futottam'. Szó szerint. Annyi ember akart rámenni az ÉN pokémonomra, hogy abba bele se keveredjél. De a verekedés elmaradt.

Ugyanis amikor közelebb értem, csak akkor tűnt fel, hogy az 1-es villamos nem a megállóban, hanem azon kívül, attól pár méterre állt meg és néhány, nagyon hivatalosnak tűnő ember ott tett-vett a villamos első ütközőjének környékén. Ekkor nagy szirénázva egy tűzoltóautó is befutott és az arról leugráló tűzoltók, hidraulikus emelőkkel igyekeztek a villamos első kocsijához. Mentők, zsaruk egyre többen. A tömegben egyedül én tartottam mobiltelefont a kezemben, a többiek időközben nagyon látványosan elpakolták a készülékeiket. Gondoltam kicsit közelebb megyek.

A látvány nem csak megdöbbentő, de helyzetidegen is volt (hisz ez semmiképpen sem történhetett volna meg): - ugyanis a villamos kerekei alá begyűrve, szinte szürreálisan kitekeredett pózban (mondjuk a helyzet sem volt különb) az a Pikachu feküdt, akit korábban fél éjszaka üldöztem. Nem tudom hogyan, de valószínűleg -előlem menekülve- a megállóba éppen beérkező villamos elé léphetett és a jármű maga alá gyűrte. Ugyan még pislogott, és néhány apró kis kék villám is kijött belőle, melyek erő nélkül enyésztek el a villamos acélból készült kerekein, de semmi jót nem jelentett a betonon az az egyre terebélyesedő élénksárga folt, melyet a Pikachu fejéből a sínek közé szivárgó folyadék hizlalt. Gondolom 'vérzett'. De nem ez volt az egyetlen baj.

idegen pokémon go hülyejáték

Az igazi problémát inkább az jelentette, hogy mindezt nemcsak én láttam. Amikor ugyanis leengedtem az eddig a villamos aljára irányított telefonomat, az a szerencsétlen továbbra is ott volt! Ugyanúgy! Kitekeredve, nyöszörögve, vérezve sőt, mikorra sikerült magamat a rémült arcot vágó tömegen teljesen átverekednem (Basszus: - ők is látják!) a tűzoltók már felemelték a szerelvényt és épp a mentők próbálták, az élettel össze nem egyeztethető sérülései ellenére a kis sárga görcsöt megmenteni! Legalább is erre utalt, hogy ott térdeltek mellette, és az egyik mentőtiszt a sárga foltokkal szennyezett világoskék gumikesztyűjében éppen infúziót kötött Pikachu törött bal karjába, míg a másik a lény sárga bundájából egy lakcím kártyát és egy személyi igazolvány halászott elő. A színes fényképen a sárga csávó virított! Még a nevét is el tudtam olvasni: ifj. Pikachu Károly Tamás! Ezbesz@rás'!

De, hogy ez önmagában ne legyen elég egy hátsófali infarktushoz elmondanám, hogy az egyik idősebb, dörzsöltebb zsaru ekkor odalépett hozzám és az irataimat kérte. Időm sem volt felocsúdni, amikor -jól időzítve- megkérdezte, hogy én kergettem-e a villamos alatt lévő 'fiatalembert'. "Én hát bassza meg!" - szaladt ki meggondolatlanul a számon válasz. A rendőr nem sokat teketóriázott. Még tiltakozni sem maradt időm, amikor a tömeg dühös és helyeslő tekintetétől övezve máris hátrabilincselt és a társával betuszkoltak egy 'B-s Mercibe'. Igazi rendőrök, egy igazi rendőrautóba! Volt rajta kék csík, meg fényhíd meg minden.

Most a Kozma utcában ülök és várom, hogy kihallgassanak. A mobilomat elvették. Nem vagyok beszarva egy kicsit sem. Á, dehogy! Gondolhatod?! De nem a következményektől, hanem attól, hogy a rácson túl, engem bámulva összeszorított, vagy épp kesze-kusza fogakkal és vérben forgó szemekkel  vicsorogva ott áll Zapdos, Moltres, Togepi, Mew meg Kabotu (ha nem tudnád öt másik pokémon, mert ezek bárhol ott lehetnek), akik csak arra várnak, hogy valaki kinyissa már végre azt a kurva rácsot! Megsúgom. Csak nagyon halkan. És csak neked: - A zsaruk nem látják őket.

A bejegyzés trackback címe:

https://thejaszaic.blog.hu/api/trackback/id/tr2312154861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása